Cara Mohon Ke UMS

Cara Mohon Ke UMS

Cara Mohon Ke UMS 

UMS merupakan salah satu Universiti awam yang terkemuka di negeri ini, ia bukan sahaja memiliki panorama yang indah namun sering menjadi tempat lawatan dan kunjungan para pelancong dalam dan luar negara.

UMS menawarkan banyak program dan bidang, samada dalam sains, sastera dan yang lainya. UMS telah banyak melahirkan graduan dalam pelbagai bidang dan kini alumninya berkecimpung dipelbagai sektor industry dan swasta.

Permohonan untuk mengikuti pengajian di UMS boleh dilakukan dengan membuat permohonan secara atas talian (online). Calon yang berminat dan memiliki kelayakan akademik boleh melayari laman web UMS dan seterusnya memasuki laman web Fakulti untuk melihat iklan-iklan program yang ditawarkan oleh Fakulti. Lazimnya pengajian di UMS menawarkan pengajian mod sepenuh masa dan separuh masa bergantung pada program dan kelulusan. Laman Web Rasmi UMS:  https://www.ums.edu.my/v5/ms




Cara Mohon Ke UMS 




Permohonan kemasukan ke UMS bagi pengambilan setiap tahun adalah melalui Aplikasi Dalam Talian (Online Application) yang diselaraskan oleh Bahagian Pengurusan Kemasukan Pelajar, Jabatan Pengajian Tinggi Malaysia. 

Pemohon boleh melayari Laman Web MOHE untuk mendapatkan maklumat lengkap mengenai syarat am serta keperluan Khas Program dan seterusnya mengemukakan permohonan melalui Aplikasi Dalam Talian selepas iklan mengenai disiarkan dalam akhbar utama tempatan. Sumber UMS

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Selamat Hari Raya Aidilfitri