Selamat Hari Raya Aidilfitri

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Selamat Hari Raya Aidilfitri


Hari raya aidilfitri merupakan salah satu perayaan terunggul yang disambut dan diraikan oleh ummat muslimin dan muslimat setelah selesai mengerjakan ibadah puasa diseluruh pelusuk dunia.

Lazimnya, hari raya aidilfitri akan d sambut dengan penuh kesyukuran dan riang gembira. Muslimin dan muslimat akan mengenakan pakaian baharu yang beraneka warna dan penuh sopan. Meraka juga saling memakai wangi-wangian dan turun awal ke Masjid-Masjid untuk menunaikan ibadah solat sunnat aidilfitri.



Selamat Hari Raya Aidilfitri



Muslimin dan muslimat saling bersalam-salaman antara satu sama lain serta bermaaf-maafan bagi memgeratkan lagi ikatan silaturrahim. 

Di hari raya aidilfitri, pelbagai juadah dihirangkan, lauk pauk yang sangat menyelerakan. Dalam pada itu, muslimin dan muslimat juga akan kunjung berkunjung antara satu sama lain.

Lanjutan itu juga, muslimin dan muslimat saling kenal mengenali antara satu sama lain dan dalam masa sama, perkara-perkara negatif dapat di kikis dengan penuh kebaikan.


Diucapkan selamat hari raya aidilfitri, maaf zahir dan batin kepada semua muslimin dan muslimat, semoga sentiasa sihat walafiat dan dipermudahkan rezeki yang baik dan halal.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Selamat Hari Raya Aidilfitri