Salam Jumaat Penuh Keberkatan

Salam Jumaat Penuh Keberkatan

Hari jumaat merupakan salah satu hari yang baik dan di namakan penghulu hari, berbanding hari - hari yang lain.

Salam jumaat penuh keberkatan, kerana di hari jumaat, terjadinya banyak peristiwa - peristiwa yang mulia, di antaranya adalah;


Salam Jumaat Penuh
Keberkatan


Diturunkan kitab suci Al - Quran pada hari jumaat, sebagai panduan hidup kepada ummat islam di muka bumi. Kita yang syumul (lengkap) dengan maksudnya sangat mulia dan memberi syafaat serta keistemewaan yang baik apabila di baca dan di amalkan.

Lanjutan daripada itu, dan bersempena hari jumaat, dan solat jumaat yang penuh keberkatan, khatib hari ini, di salah sebuah Masjid di sini, menyampaikan khutbah kepada muslimin sidang jumaat sekalian yang bertajuk, sabar.

Sabar adalah kunci kejayaan dalam hidup, tatkala ditimpa pelbagai musibah, seperti penyakit, kemusnahan harta benda, kehilangan dan sebagainya, dengan sabar boleh menghindari daripada melakukan perkara - perkara negatif seperti bunuh diri (nauzubillah) merompak mencuri dan sebagainya.

Oleh itu, tungkatkan amal ibadah dan mantaplah ilmu pengetahuan khususnya keagamaan, agar diri lebih berilmu dan semoga sentiasa mendapat tempat yang baik di sisi Allah SWT.

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Selamat Hari Guru