Petua Kesihatan Cara Tradisional

Petua Kesihatan Cara Tradisional

PETUA PERTAMA

Jika badan kebas dan kejang2 urat itu tanda awal nak kena angin ahmar.. Minum lah air kelapa biar lembut urat 3 hari berturut - turut, InsyaAllah tak jadi penyakit bahaya itu.


PETUA KEDUA

Jika mata macam nak pitam pagi2 amal kan makan buah masam2 itu tanda darah beku dalam kepala takut jadi ketumbuhan nya jadi buah masam2 dia cairkan darah.


PETUA KETIGA

Jika sakit rusuk tulang nya bisa. Jangan takut itu urat masuk angin makan lah bawang putih bakar InshaAllah baik lah.


PETUA KEEMPAT

Jika sakit di ulu hati mungkin gastrik mungkin paru2 dan mungkin urat jantung bengkak makan lah ubat gamat kering dengan sireh pinang InshaAllah baik jika 3 hari turut2 1X satu hari saja


PETUA KELIMA

Jika tarik nafas sakit itu urat nafas tegang pergi lah urut badan dan amal minum air buah pala rebus 3biji InshaAllah baik lah.


Sumber : Pusat rawatan islam Aura Nur Temerloh. Ust azmi awang


Petua Kesihatan Cara
Tradisional 


Dalam pada itu, terdapat juga petua - petua lain yang di amalkan oleh orang - orang terdahulu sebelum kewujudanya teknologi perubatan yang menggunakan kapsul dan suntikan. Tahukah anda bahawa khasiat tomato.

Jika anda mengalami atau mengahadi sakit gigi, semestinya ia boleh mengganggu aktiviti terutamanya anda jika mahu berkomunikasi dengan rakan atau keluarga, ataupun menikmati hidangan makanan. Cuba cara semula jadi ini dengan tomato. Kandungannya boleh membantu meredakan kesakitan gigi.

  • Pertamanya, Sediakan sebiji tomato bersaiz kecil
  • Kedua, Layurkan tomato di atas api yang kecil sehingga ia layu
  • Apabila tomato sudah suam, letakkan pada gigi yang sakit dan gigit tomato berkenaan
  • Ketiga, Diam selama beberapa minit atau hingga rasa sakit mula reda sebelum anda berkumur dengan air suam.

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Selamat Hari Guru