Air Pasang Besar Terjadi Di Kampung Di Sandakan

Air Pasang Besar Terjadi Di Kampung Di Sandakan

Sandakan - Fenomena air pasang besar berlaku di Daerah Sandakan Sejak Sabtu lepas. Fenomena hujung tahun ini di alami oleh beberapa daerah lain seperti Tawau, Kota Kinabalu dan Papar.

Beberapa perkampungan atas air di Daerah Sandakan, khususnya di Kampung Sim Sim di naiki air. Hal demikian yang tular di media sosial applikasi whatsapp, jelas kelihatan air laut membanjiri rumah - rumah yang terjejas.



Air Pasang Besar Terjadi Di Kampung Di Sandakan

Langkah berjaga - jaga perlu di ambil dari masa ke semasa oleh penduduk yang terjejas, bagi mengelakkan sebarang musibah yang tidak di ingini.


Berikut di kongsikan adalah paparan video yang di rakam oleh salah seorang penduduk di kampung terlibat suasana air laut pasang besar.



Air Pasang Besar Terjadi Di

 Kampung Di Sandakan


Oleh yang demikian, jika situasi begini tindakan bijak dengan kesiapsiagaan awal perlu di ambil seperti mengemas awal barang - barang atau dokumen yang perlu dalam beg, bagi memudahkan pergerakan pastas, jika situasi semakin tegang.

Namun demikian, di harap penduduk yang terlibat atau terjejas dalam situasi air pasar besar sentiasa tabah dan dipeemudahkan segala urusan dengan baik. Dalam masa sama, fenomena air pasang tidak bertambah teruk.

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Selamat Hari Raya Aidilfitri