Mohammad Haikal Mahfuz

Mohammad Haikal Mahfuz

Mohammad Haikal Mahfuz


Haikal merupakan salah seorang insan yang bersifat sederhana. Beliau yang berumur 24 tahun pada tahun 2024 sentiasa kelihatan pendiam dan tenang, walaupun dalam situasi bekerja atau kesibukan.


sumber:yourtube

Mohammad Haikal Mahfuz



Beliau yang mengenakan pakaian baju melayu berwarna hijau kelihatan segak dan santai. Potongan rambut yang kemas dan menarik menambahkan lagi keyakinan diri dalam mengalas kehidupan harian.



Sepata kata.

"Tingkatkan Ilmu Pengetahuan Dengan Bijak"


Walaupun begitu, penilaian luaran adalah tidak sama dengan penilaian dalaman. Bak kata lainya, rambut sama hitam, tetapi hati lain-lain.

Manusia diciptakan dimuka bumi tidak lain dan tidak bukan adalah sebagai khalifah. Oleh itu, dalam kehidupan seharian, marilah kita bersama-sama menggunakan akal dan fikiran dengan lebih bijaksana dan elakkan sesekali bertindak melulu diluar kawalan. Salah satu teknik apabila diladah amarah, maka berdiamlah sejenak dengan menarik nafas agar keredahan dapat dirasai. 

Marilah kita sematkan dalam diri satu kehidupan nilai harmoni agar suasana hidup harian sentiasa tenang, riang dan gembira dengan penuh kebaikan.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Selamat Hari Guru