Selamat Menyambut Maal Hijrah 2023

Selamat Menyambut Maal Hijrah 2023

Selamat Menyambut Maal Hijrah 2023


Hari ini 19 Julai dalam tahun 2023 adalah hari Maal Hijrah 1445 H. Hari penuh bermakna kepada seluruh ummat muslimin dan muslimat di seluruh pelusuk dunia.

Sempena cuti Maal Hijrah, pelbagai aktiviti boleh dilakukan bagi memenuhi masa terluang, di antaranya membawa isteri dan anak - anak bersiar - siar di kawasan yang selamat. Ia bukan sehaja mengeratkan ikatan silaturrahim, malahan meningkatkan daya pengetahuan kepada situasi persekitaran semasa.




Selamat Menyambut Maal Hijrah
 2023



Klik link dan ikuti artikal lain yang bermanfaat:

Tip Jimat Air



Menurut sumber myilmupelita Maal Hijrah atau Awal Muharram merupakan suatu hari yang penting bagi umat Islam kerana pada hati berkenaan menandakan peristiwa penting yang berlaku dalam sejarah Islam iaitu memperingati penghijrahan Nabi Muhammad s.a.w dari Kota Makkah ke Madinah pada tahun 622 Masihi.

Justeru itu, bersembena dengan sambutan hari Maal Hijrah tahun 2023 dengan tema Perpaduan Teras Malaysia Madani, marilah kita bersama - sama bersatu hati dan berganding bahu meningkatkan keharmonian yang baik agar satu keluarga Madani dapat kita bentuk dengan baik.

Dalam kesempatan itu, di ucapkan juga kepada semua muslimin dan muslimat, selamat memyambut Maal Hijrah 1445 H bagi tahun 2023.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Selamat Hari Ibu