Biodata Fasha Sandha, Artis

Biodata Fasha Sandha, Artis

Biodata Fasha Sandha, Artis


Sepintas lalu,

Fasha Sandha adalah salah seorang artis yang aktif dalam dunia lakonan. Dia yang memulakan kerjayanya pada usia remaja 18 tahun telah menampilkan watak lakonan yang memukau para penonton.

Pada tahun 2003, Fasha membuat penampilan filem pertama menerusi filem Black Maria sebagai pelakon tambahan. Filem beliau seterusnya ialah filem komedi muzikal Bintang Hati (2004). Antara 2005 dan 2007, Fasha menjayakan watak tajuk dalam siri drama TV3, Natasha. Dalam satu temuramah dalam promosi drama Natasha, Fasha memberitahu kepada media bahawa wataknya di dalam Natasha amat sukar untuk dihayatinya dan memberi kesan kepada dirinya juga.




Biodata Fasha Sandha, Artis





Ikuti artikal lain yang bermanfaat;




Kehidupan awal Fasha Sandha Fasha, dimana beliau dilahirkan pada 28 Mac 1984 di Johor Bahru, Johor dan merupakan anak perempuan kepada pasangan Hassan Moideen dan Hatijah Teh Man. Beliau dibesarkan di utara Semenanjung Malaysia, iaitu tempat asal keluarga beliau sewaktu keluarganya berpindah semula ke Pulau Pinang, dan kemudian ke Perlis. Beliau merupakan anak kedua daripada empat beradik dalam keluarganya, salah seorang adiknya, Elisya Sandha juga bergiat aktif dalam bidang lakonan. Ketika berusia 18 tahun pada 2002, beliau mula melibatkan diri dalam bidang pengiklanan dan dunia peragawati. Di samping terlibat dalam bidang sambilan ini, beliau juga menuntut di Institut Kebudayaan Belia Negara dan berjaya mendapat diploma. Antara syarikat korporat yang mendapatkan khidmat Fasha termasuklah Maxis, Nokia, Fair & Lovely dan Sunsilk (versi Indonesia).[6](Dan pernah bersekolah di sekolah menengah kebangsaan seberang jaya).


Maklumat diri.

Nama penuh:

  • Nur Fasha Sandha Binti Hassan Moideen


Nama popupar:

  • Fasha Sandha


Tarikh lahir:

  • 28 Mac 19984


Umur pada tahun 2023:

  • 39 tahun


Asal:

  • Negeri Johor Darul Takzim


Tingkat pendidikan:

  • Sijil Pelajaran Malaysia
  • Diploma

Kerjaya / pekerjaan:

  • Pelakon, Peragaan Pakaian, Pengacara

Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Selamat Hari Raya Aidilfitri