Tip Rumah Tangga Kekal Bahagia Hingga Jannah

Tip Rumah Tangga Kekal Bahagia Hingga Jannah

Perkahwinan atau Masjid yang dibina adalah satu mahligai indah kurniaan Ilahi yang ada tolok bandingnya dengan yang lain.

Rezeki kunianya sudah pasti akan mendapat keberkatan rezeki yang halal walaupun kadang kala bergolak. 

Kebijaksanaan dalam mengurus serta menyelesaikan sesuatu masalah yang dihadapi adalah sangat baik dan pastinya memberi kesan positif sepanjang hayat.



Tip Rumah Tangga
Kekal Bahagia Hingga Jannah




Justeru daripada itu, berikut adalah antara tip rumah tangga kekal bahagia hingga jannah untuk perkongsian bersama;


  • Tingkatkan pengetahuan dan amalan keagamaan dalam diri. Semakin hati dekat dengan Allah swt, maka semakin kukuhlah Masjid yang dibina.

  • Tanamkan sifat tawaduk atau muhasabah dalam diri. Perkara berkenaan sangat penting bagi mengelakkan diri mudah terguris atau tidak mengambil hati akan setiap perselisihan yang di hadapi.

  • Tanamkan dan tingkatkan sifat sabar dalam diri dengan lebih gembira. Sifat sedemikian adalah sangat penting bagi mengelakkan diri terjerus ke lembah sesuatu tindakan yang negatif atau tidak berfaedah.

  • Sentiasalah berkomunikasi secara jenaka dan gunakan perkataan - perkataan manis yang agar ikatan sentiasa disemai dengan haruman yang wangi. Ia sangatlah penting kerana membantu ikatan silaturrahim yabg baik secara bersama.

  • Lakukan aktiviti sosial bersama, seperti keluar bersiar - siar ke kawasan menarik bagi mengeratkan ikatan suami isteri dengan lebih gembira.



Ikuti Artikal - Artikal Menarik Berikut;








Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Selamat Hari Guru