Argentina Julang Piala Dunia 2022

Argentina Julang Piala Dunia 2022

QATAR, perlawanan akhir bola sepak piala dunia antara Argentina dengan Perancis merupakan perlawanan senget yang mana pemain dari kedua - dua negara berkenaan masing - masing mempunyai kehebatan dan ketangkatan dalam sukan berkenaan.

Kedua bela pihak pemain, masing - masing berhempas pulas mendapatkan kemenangan.

Di awal permainan Argentina mendahului dengan dua (2) gol. Namun dalam masa kedua Negara Perancis pula membalas dua (2) jaringan gol.


 

Argentina Julang Piala Dunia 

2022





Masa tambahan diberikan apabila kedudukan kedua pemaian negara berkenaan adalah seri. Masa tambahan diberikan dan pada masa pertama satu (1) gol di dahului oleh Argentina. Manakala di masa kedua pula Perancis mendapat mata melalui semakan penalti dan mendapat mata satu (1) gol.

Justeru itu, kedudukan adalah seri dengan mata terkumpul bagi Argentina adalah tiga (3) gol, manakala Perancis juga adalah tiga (3) gol.




 Argentina Julang Piala Dunia 

2022



Kedua pasukan terpaksa betarung di perlawanan penalti.

Tendangan demi tendangan, didahului oleh pemain Perancis, namun dua daripadanya adalah terkandas. Manakala Argentina mendapat empat (4) tendangan penuh, dan akhirnya membawa negara Argentina menang empat (4) berbalas dua (2), dan seterusnya layak menjulang piala dunia bagi tahun 2022.


Post a Comment

0 Comments

Featured Post

Selamat Hari Raya Aidilfitri